בית על החוף - השקעה משתלמת בנדלן בחו"ל

יעדים נבחרים להשקעה בדירות מעבר לים

ישראלים רבים מעדיפים להשקיע את מרבית כספם בנדל”ן כאשר השקעה בדירות ונכסים היא אחת מההשקעות המבוקשות אשר הוכיחה עצמה בישראל בעוד האלטרנטיבות האחרות לא היו מספקות, בטוחות, או כדאיות לאורך זמן.

מחירי הנדל”ן בישראל עלו ואף ממשיכים לעלות באזורים המבוקשים במרוצת השנים, ובשל התמעטות כמות הדירות למגורים יזמו המחוקקים הצעות חוק שמטרותיהן היו לצמצם את הכדאיות שברכישת ואחזקת דירות לצורך השקעה זאת על מנת לנסות “לעודד” את המשקיעים הרבים להיפטר מהן, להגדיל את מלאי הדירות בשוק ולעצור את עליית המחירים. אחת האלטרנטיבות העומדות כיום בפני המשקיעים הישראלים אשר מעוניינים להמשיך ולהשקיע בנכסי נדל”ן היא לרכוש דירות במדינות אחרות בחו”ל.

למה כדאי להשקיע בחו”ל ואיפה?

שלל סיבות נסיבות מביאים בימים אלו להאצה בכדאיות בהשקעה בנדל”ן במדינות מסוימות מעבר לים:

  • משברים כלכליים ו/או מדינות אשר כלכלתן צפויה להתרחב ולשגשג על פי תחזיות שונות.
  • מדינות עם ערי נופש אטרקטיביות לתיירים שבהן ניתן להשכיר דירות לטובת AIRBNB.
  • מדינות אשר מקלות על משקיעים ונסיבות אחרות הופכות את ההשקעות הללו לאטרקטיביות מאוד.

    אז איפה כדאי לנסות ולמצוא בימים אלו נכסים נדל”ן אטרקטיביים להשקעה?
  • ארה”ב הייתה תמיד ועודנה יעד מועדף להשקעה ובעת משבר הסאב פריים משנת 2008 הכדאיות להשקעות נדלן עלתה. אז כזכור, נפלטו לשוק דירות רבות אשר בעליהם לא יכלו לשלם את המשכנתאות שנטלו עבור רכישתן.
  • יוון הינה מדינה תיירותית אשר נמצאת בשלבי התאוששות גדולה ממשבר כלכלי עמוק שחוותה ובשל כך ניתן כיום למצוא מגוון אפשרויות אטרקטיביות להשקעה בנדל”ן באתונה, סלוניקי וערים נחשבות נוספות.
  • בגרמניה ישנם יעדי השקעה איכותיים רבים שאחד הבולטים בהם הוא כמובן הבירה ברלין בזכות היותה עיר המושכת אליה תיירים לצד סטודנטים רבים הרוצים לחיות בה.
  • פולין, ובעיקר בירתה וורשה, היא מחוז אטרקטיבי נוסף להשקעות בזכות המחירים הנוחים של הדירות ובזכות כלכלתה המתפתחת מאוד.
  • קפריסין מהווה גם כן יעד ים-תיכוני מעניין בגלל היותה קרובה לישראל ובזכות הפיכתה ליעד תיירות מועדף לישראלים ולאירופיים כאחד.
  • גם ספרד בה כדאי להשקיע בזכות המחירים הנמוכים של הדירות ביחס לישראל ולמקומות אחרים.

הפרמטרים המרכזיים החשובים להחלטה נכונה

ההחלטה לגבי מיקום ההשקעה נובעת ממספר פרמטרים חשובים ובין היתר: מחירי הדירות, השכירות הצפויה, המיסוי המוטל על ההכנסות, הבירוקרטיה הכרוכה בביצוע העסקאות, אנשי הקשר הפועלים בשירות המשקיע דוגמת מתווכים, עורכי דין, יועצי נדל”ן ועוד.

ברור הוא, שבכל מדינה קיים מבחר רב והנטייה חייבת להיות לבחירת נכסים באזורים אטרקטיביים אשר תמיד יהיו מבוקשים ו/או אמורים להתפתח מהר יותר מהאחרים. משקל חשוב יש להכרת המצב הכלכלי והפוליטי באותה מדינה, תכניות הפיתוח וההשקעה של ממשלתה ועוד. מומלץ להיעזר במומחים המכירים את שוק הנדל”ן בכל מדינה ויודעים לשקלל את כל האלמנטים ולהמליץ בהתאם.

מרחבי הרשת:

סיבים אופטיים – חבילות אינטרנט מהיר מבית yes

יורם קראוס – מטפס ההרים שבונה את משרדי החברות הגדולות בעולם

אייפון 14 – באתר פלאפון

גלקסי s23 – לרכישה באתר פלאפון